Sunday, April 06, 2008

Calorimetryer


Calorimetry er noe man strikker i en fei. Den grå er egentlig til meg, men brukes av småjentene. Den er strikka i Falk fra Dale på pinner nr 3. Den grønne er strikka i Lerke, også et Dalegarn. Det er første gangen jeg prøver det. Mettomungen er sånn som synes at Alpacka klør, men dette klør ikke påstår hun. Garnet er blanding av merinoull og bomull. Deilig å strikke med. Jeg brukte pinner nr 3. Mønsteret kommer fra Knitty.com. Jeg følger ikke det slavisk, det blir for stort om jeg skulle legge opp så mange masker på så tykke pinner. kanskje vi har mikrohoder?
LindaN har oversatt mønsteret til norsk, og hun har tillatelse fra designeren til det.

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!