Sunday, May 11, 2008

Swallowtail




Swallowtail er ikke vanskelig å strikke. Når jeg fikk bukt med knoppene, gikk det som en lek. Jeg har brukt Alpaca Silk fra danske Hjertegarn. Pinner nr 4. Jeg er allerede igang med Swallowtail nr 2, denne gangen har jeg valgt et mye billigere garn, Mor Åse Babyull, men samme pinnenummer. Jeg synes kunststrikk krever litt tykkere pinnenummer enn man ellers ville valgt til garnsorten. Og Mor Åse Babyull egner seg godt til sjal, det ser jeg nå selv om jeg ikke har kommet langt på sjal nr 2.


Lyst på mønsteret? Ligger her som gratismønster fram til 14.mai 2008, så ikke nøl med å laste det ned!

5 comments:

  1. Anonymous12:18 PM

    Så pent det ble i hvitt.
    Tror jeg også må strikke et til slikt sjal- i hvitt.

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:21 PM

    Det ble nydelig, jeg tor jeg også kunne tenkt meg et i hvitt.

    ReplyDelete
  3. Jeg syns også fargevalget her var veldig passende. Godt jobba :)

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:03 PM

    Kjempeflott sjal!

    ReplyDelete
  5. Utrolig lekkert sjal!

    ReplyDelete

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!