Thursday, September 10, 2009

Teststrikking og testhekling av Sterk



Småvaren har begynt å selge garn fra Du store Alpakka. Og de har fått et nytt garn som heter Sterk. Det er blanding av merino, alpakka og nylon. Vil det virke på ekte vikingeføtter? Det er noe med at her nord har vi ikkesokkene til pynt, vi bruker de! Jeg har strikka et par til Miapia, hun bor i ullsokker nesten året rundt. Så får vi se hvor sterkt dette garnet er. Mønsteret er mitt eget, jeg har brukt pinner nr 3. Garnet er virkelig deilig å strikke av og anbefales!






Jeg har også testhekla dette garnet. Det ble ei lue til Miapia, hun fant en utskrift av et mønster liggende på printeren, den lua ville hun ha i dette garnet og i lilla med grønne prikker (eller også kalt popcorn). Jeg gikk igang. Mønsteret er lett, men jeg hadde et nummer mindre i
krok enn oppgitt i oppskriften, for dette garnet er litt tynnere. Måtte derfor improvisere litt, men jenta er storfornøyd og venninner har allerede ytret ønske om ei slik lue. I rosa og hvit. Men det var ingen rosa Sterk på Småvaren, jeg må kanskje finne et annet garn?Det gikk greit å hekle av dette garnet, men jeg likte bedre å strikke av det.

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!