Wednesday, May 19, 2010

Hekla teppe til nydelig baby

Kan godt være at lappene til dette teppet ble til en gang på 70-tallet. Det var iallefall gått såpass lang tid siden de ble til, at jeg har nå lært å hekle ordentlig. Det var tydelig at jeg den gang ikke helt visste hvordan man skal starte en omgang med staver, eller hvordan man avslutter. Etter å ha blitt grundig inspirert av Lene Regine og hennes flotte tepper, grov jeg fram disse gamle lappene. Noen måtte få et nytt liv og ble heklet om igjen. Ettersom jeg ikke hadde veldig mange lapper, bestemte jeg meg for å hekle noen sammen for så å hekle rundt alle. Resultatet ser dere, jeg synes det er lekkert! Og koselig! Størrelsen er barn/baby/vogn, jeg har ikke eksakte mål. Men her i huset har barna blitt noe større enn barnevognstørrelse, så jeg hadde vel egentlig ikke helt bruk for et pledd i den størrelsen. Hva skulle jeg gjøre med det? Plutselig gikk det opp for meg at det var selvsagt skulle hun som inspirerte meg til å få teppet ferdig som skulle få det. Til den nye babyen. Velkommen til verden, søte lille skatt !

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!