Saturday, January 22, 2011

Til gubben og meg

Jeg pjona disse vottene til gubben, men så ble de litt store. Og jeg tenkte jo at det er jo ikke et problem, de er jo pjona i ullgarn som kan toves. Hvilket garn det er vet jeg ikke, jeg har fått det hos ei venninne. Garnet var nøsta i harde nøster, så det passe egentlig best å pjone av det. Og når de hadde fått seg en runde i vaskemaskinen på 40 grader, ble de å passe mine hender, hurra!
Men da måtte jo pjone et par nye til gubben, og da fikk det bli i farger jeg visste han ønska seg. Det er mørk blå og turkis. De til høyre er mine, jeg falt for fargekombinasjoenen. Garnet på disse to parene, er Vamsegarn fra Rauma. Og krok nr 6. Oppskriften er fra boka "Pjoning i mitt hjerte".

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!