Sunday, September 18, 2011

Votter med trekanter

Kjært barn har som kjent mange navn. Noen kaller disse museumsvott, andre svalbardvott. Oppskriften har jeg fra Familien, et nummer i fra 1995. Der står det "Votter for den strikkelystne" og Tone Tollefsen er ansvarlig for oppskriften. Jeg strikket disse første gang for et par år siden. Den ene votten ble ferdig, uten tommel, og jeg kom fram til at jeg hadde strikket feil, uten at jeg klarte å finne feilen. Votten ble lagt bort, men jeg skulte til den innimellom. Så fant jeg på å prøve meg på nytt, og da ble det fire par! De jeg strikket for et par år siden måtte jeg også gjøre ferdig. Resultatet ble en stor og en liten vott, for strikkefastheten min har forandret seg på de to årene! En artig erfaring. Moralen må være at det er lønnsomt å gjøre ferdig et påbegynt prosjekt...

Vel, vottene er morsomme å strikke, jeg skal snart igang med par nummer 5! Jeg har brukt Tove fra Sandnes og Finull fra Rauma. Pinner 2,5.

1 comment:

  1. Det mønsteret har jeg også liggende, men har ikke tort å prøve meg på det ennå. Litt av en produksjon. Vottene ble kjempefine.

    ReplyDelete

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!