Sunday, November 20, 2011

Bosniatøfler til svigermor

Svigermor leser ikke bloggen min, så det er greit å vise fram før hun har fått de. Det er ikke julegave, men en bursdagsgave. Gleder meg veldig til å gi henne dem, tror de passer perfekt!

Teknikken i disse, er den samme som er brukt i f.eks disse vottene, også i de her. Kjært barn har mange navn i strikkeverden, så også denne teknikken. Jeg kjenner den som vevestrikk eller mosaikkstrikking. "Slip stitch knitting" på engelsk. Kanskje du vet av flere navn på denne teknikken? Teknikken er brukt i denne nydelige jakken! Kanskje jeg en gang skal lage meg noe sånt....

Garn: 7 Veljestã fra Novita
Pinner: 3,5 mm
Mønster: Marita

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!