Friday, August 10, 2012

Crocodile stitch boots!

Får nok ikke veldig god karakter på isying av knapper, men pytt, pytt - det blir som det blir av og til!
 Jeg liker godt "overlæret" som er heklet i relief halvstaver. Gir en fin effekt.
Er ikke helt fornøyd med hvordan sammenheklingen oppå fotten ble, men pyt, pytt - bedre lykke neste gang.

Det var gøy å hekle disse, det kan nok bli et par til eller to. Men jeg tror nok jeg velger et annet garn da. Mønsteret har jeg kjøpt på Ravelry. Språket er engelsk. Veldig greit og enkelt å følge og en del bilder som forklarer hvordan dette gjøres. Man sytarter med sålen under som er i fastmasker. Rundt sålen hekler man halvstaver i relief. Så begynner man på krokodillemaskene, de er veldig enkle å hekle. Har du lyst å se nærmere på disse tøflene, så kan du ta turen til bibliotekets strikkekafe i løpeet av høsten.

Garn: Mor Åse ullgarn
Krok: 3,75 mm
Mønster: Bonita Pattern på Etsy eller Ravelry

1 comment:

  1. Så stilige disse var! Ser utrolig avanserte ut.

    ReplyDelete

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!