Thursday, April 25, 2013

Blueberry waffel socks

Den første engelske oppskriften jeg strikka etter, var Blueberry waffel socks. Og siden har jeg likt engelske strikkeoppskrifter best. Det mønsteret her er over 4 omganger og veldig enkelt, 2 omganger rett og 2 omganger 2 rett og 2 vrang. Av og til er 2 rett og 2 vrang veldig kjedelig, men med de rette omgangene innimellom, blir det fine sokker som sitter godt på foten.

Mønster: Blueberry waffel socks av Sandy Turner
Garn: Mor Åse raggegarn (lilla)
Pinner: 3,5 mm

1 comment:

  1. Kjempefine sokker. Jeg er også glad i dette mønsteret, men det er lenge siden jeg har strikket dem.

    ReplyDelete

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!