Tuesday, July 02, 2013

Bokmerke

Jeg har funnet garnbutikken i Benalmadena, der er selvsagt mye acryl. Men jeg tror spanjolene hekler mye, de hadde masse bomullsgarn som passer til duker og gardiner og slikt. Jeg kjøpte perlegarn nr 5 og det var ikke akkurat billig. Men jeg likte fargene, det var fantastisk masse å velge mellom. Jeg valgte disse to fargene og gikk i gang med et mønster fra ei bok som heter "Orkis - bar' knud" eller noe slikt. Med garn nr 5 ble det altfor stort, så da gikk jeg over til et Anne Bruvold-mønster (R:4-4-4-4 B:4-4-4-4) som ga mindre rosetter. Jeg satt sammen tre, laget en "hale" etter den i boka, og vips - så blei det et fint bokmerke. Nå har jeg kjøpt bomullsgarn nr 5 hos kineserne, mye billigere og i fine farger, og er igang med bokmerke nr 3. Da har jeg laget min egen variant, motivene blir mindre og jeg etter sammen 4. Bilde kommer etterhvert. Nupereller er gøy og passer veldig bra til håndarbeide i varmen.

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!