Thursday, July 25, 2013

Nok et hekla sjal

 Det må være det fjerde i rekka, sikkert ikke det siste. Jeg er veldig glad i formen. Og så er det veldig enkelt med luftmasker, fastmasker og staver. Og i et flerfarget garn får man fine overganger. Men sjalet gjør seg også godt ensfarvet, jeg må prøve det en gang.

 Det første lilla sjalet jeg heklet, hadde en mer avrnda kant. På dette har jeg valgt å lage litt spisse tunger.
Dette er ikke mitt sjal. Ei venninne ønsket seg så veldig mitt, fordi hun elsket fargene. Jeg foreslo at hun kunne hekle selv, men hun er mer en syer enn en hekler. Og jeg ønsker meg veldig en pung til å ha nuperelleskyttler i. Og da var det jo ikke vanskelig, vi bare bytter jobb! Nå venter jeg spent på nuperellepungen min :-)

1 comment:

  1. Hei! så ntydelige farger. Husker du hvilket garn du brukte?

    ReplyDelete

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!