Tuesday, February 22, 2011

Litt hekling

Jeg har lenge lekt med tanken på å lage meg et pledd. Og nå er jeg igang. Jeg aner ikke hvor lang tid det skal ta. Bare det en gang blir ferdig. Oppskriften er enkel, og - synes jeg - lekker! Du kan og lage den, bare følg veiledningen hos Attic24. En fantastisk inspirerende blogg for heklere.
Grethe sydame skal lage en barnekjole med heklede lapper på bærestykke eller kanskje ikke på bærestykke? Det skal være en modell til bibliotekets strikkekafé som har bestemorruter som tema en gang denne våren. Grethe sydame er ikke veldig god på hekling sier hun, men jeg vet at hun med hell har svingt staven. Men uansett - her er lapper hun skal bruke. En fornøyelse å hekle, fargene er deilige! Oppskriften til disse bestemorrutene kan du finne i denne boken. Hvis du ikke vil kjøpe den, kan du låne den på biblioteket.

Garnet er Mandarin Petit og kroken er nr 3. Clover sin, selvsagt!

Og mine venninner frossenpinnene skal ikke fryse på bena til helgen, når vi skal på hyttetur. De stripete skal jeg selv ha, for jeg er minst! Garnet er Mor Åse, krok nr 4 og oppskriften finner du i Bente Myhrers fantastisk bok Hekling.

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!