Sunday, June 06, 2010

Dukkesengveske nr. 4 og en liten søt amigurumi


Her ligger Filip trygt å godt i dukkesengvesken.


Oppskriften til denne søte lille maskoten, fant jeg i Mia Bengtssons bok fra 2009. Hun har kommet med en ny nå nettopp, den har jeg ikke sett ennå, men gleder meg veldig til å bla i den. Oppskriftene er enkle å følge, og det tar ikke lang tid å hekle en liten venn. Jeg har brukt bomullsgarn fra Gjestal og krok nr 3. Merciser bomullsgarn er fint å bruke, selv om hun i boken anbefaler garn av acryl.

Mia Bengtsson har også en blogg, den finner du her. Ta en titt, og bli inspirert!

Sånn flaks, Filip passer akkurat oppi.
Den røde button er bevis på at veskens eier har sett Vifterumpe på Hålogaland Teater og hun var meget fornøyd!

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!