Saturday, June 26, 2010

Majas bursdag



Legg til bildeStadig vekk noen som har bursdag, denne gangen er det Maja. Da jeg strikka ei slik lue til meg selv, ytret Maja et ønske om ei sånn lue og nå har hun det. Jeg har brukt Rauma vamsegarn og pinner nr 6. På min lue brukte jeg pinner 5,5, men jeg synes det passa bedre med en tykker pinne til dette mønsteret. Oppskriften finner du i boka; 101 Designer One-Skein Wonders av Judith Durant. Det er masse fine oppskriter i den boka, jeg skal prøve meg på flere av modellene. Enkle små saker man kan strikke og putte i gavekassa.


Ei heks passa vel også bra å få, denne kan hun jo henge på sekken om hun vil. Du finner oppskrifte i Mia Bengtssons forste amigurumibok som kom i 2009.

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!