Wednesday, December 29, 2010

Noen av julegavene

Tunikaer til de to små niesene mine, Oda og Rose. Jeg har fått bilde av de på mobilen, de er så fine med disse på. Jeg har funnet mønsteret i Sandnes Mix Barn nr 0910. Veldig enkel å strikke. Garnet er Mini Alpakka fra Sandnes. Det likte jeg godt å strikke med. Str. 4 og 6 år. Litt store kanskje, men de vokser nok i dem etterhvert.
Nå kan man jo vise fram det man har laget og puttet i gavene. Dette er en hals som jeg ga til ei venninne. Den er heklet i Eskimo fra Drops. Varm og deilig. Nederst er det en kant heklet i Kitten Mohair fra Sandnes. Jeg kan ikke huske hvilken tykkelse jeg hadde på heklekroken.
Dette er par #13. Og det er broren min som er eier av dette paret. Jeg har brukt pinner 3,5 og garnet er brunt Mor Åse Raggegarn.

1 comment:

  1. Nydelege tunika som dei vil ha glede av lenge :) Kjekt når mottakar er fornøgd. Og varm og god hals og sokkar treng ein absolutt om vinteren. Ynskjer deg ei fin nyttårshelg :)

    ReplyDelete

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!