Thursday, April 19, 2012

Mer strikking og hekling i kombinasjon

Her har jeg lekt meg med hekling og strikking. Bunnen er heklet og tanken var at det skulle bli en hekla kant oppe. Men jeg fikk det litt travelt med å gjøre den ferdig, så da ble den kanten strikka. Laget en hullrad, to rett sammen og kast, for å tre snor gjennom. Kontstrikk krever færre masker enn vanlig strikking (les i Kontstrikkboka) og ettersom jeg ikke økte noe etter siste rute, så ble "ifaret" (åpningen) mindre enn kanskje det man skulle tro. Men jeg vil ha den sånn, det passer fint til mitt bruk. 

Garn: Har ikke peiling, et eller annet bomullsgarn.
Pinner og krok: Husker ikke, men passer til garntykkelsen.
Mønster: Eget, men kan sikkert lage en beskrivelse om noen trenger det.

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!