Sunday, May 27, 2012

Resultatet av mi UFO-uke nr. 1

 Her er et sjal heklet i englemasker, eller kjærlighetsknuter som det også heter. Jeg har brukt uhorvelig lang tid, men nå er det gjort! Og jeg er veldig fornøyd. Aner ikke om det blir i mitt eie, eller om noen finner det under juletreet. Har ikke bestemt meg ennå. Jeg har brukt 2 nøster Kitten Mohair og krok 5,5 mm.
 Disse begynte jeg på i Spania i april. Altså dette året.. Nå er de ferdige og skal straks avgårde til en venninne på Skittenelva, måtte hun holde seg varm og god på småtærne. Og hun liker ikke rosa, men hun har fått streng beskjed om å bruke de allikevel, for jeg mener hun kler denne fargen. Og er man riktig nøye, så er det jo mer lilla enn rosa her. Jeg har brukt oppskrift fra Drops og garnet er Drops Delight, pinner 2,5 mm.
Og så har jeg fått ferdig disse vottene. "Trekantvottene" eller "museumsvottene" er det sikkert mange som kjenner igjen. Har litt Hickup på dette mønsteret akkurat nå, så det kan bli spennende å se hvor mange par det blir etterhvert. De sorte og hvite er slettes ikke en UFO, men ble plutselig påbegynt torsdag pga et møte som skulle vare hele dagen. Måtte ha noe "nytt" da, og et mønster som ikke krever at man skal følge så mye med. Og akkurat dette paret, har jeg brukt PT2 og pinner nr 3. De er tydelig større enn de andre to, som er strikket i Tove (de røde/hvite) og Rauma Finull (rust) og pinner 2,5 mm.

Kontvottene er strikka i Rauma Finull på pinner 2,5 mm.

Jeg har igjen å gjøre ferdig den fargerike puta, kanskje jeg klarer det, dagen er ennå ikke over....Men jeg er superfornøyd og lurer på om jeg skal på loftet å hente fram et par tre ufo'er til? Vet at neste uke blir litt mer travel, men jeg trenger jo ikke gape over mer enn jeg tror jeg klarer.

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!