Monday, December 16, 2013

Mia og månen





Her er votter og lue det ikke finnes oppskrift til. Det er ikke første gangen jeg kombinerer to teknikker og absolutt ikke siste gang. Jeg har brukt Rubin fra Spar Kjøp. Superwash-garn, egentlig liker jeg ikke det til votter. Men disse tenker jeg er "sommervotter", de blir uansett for tynne til å bruke midtvinters. Jeg startet med å hekle en kant i bayersk hekling, og så strikket jeg resten. Luen blir fri diktning, jeg har jo strikket en tidligere på samme måte, men med et annet garn. På vottene har jeg heklet og sydd fast en liten dubbedittsak, med en tråd garn og en tråd refleksgarn. Fant en liten refleksgarntråd liggende og sydde noen sting med den på lua. Det vises best på nederste bildet.

No comments:

Post a Comment

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!