Thursday, September 05, 2013

Patentstrikking



Kopptues strikkes stadig vekkk også i min heim. Jg har lenge foretrukket de runde i rillestrikking, mn noen snakket på instagram om "-ja hva kalles dette da?" og jeg tenkte det måtte være halvpatent. Så kom jeg til å tenke på denne oppskrifta som jeg hadde lengst innerst og bortest. Fant den fram, og gikk igang. Dette er patent, helpatent, mener jeg. Jeg har brukt to farger (ikke verdens vakreste, men det er tross alt bare en test), og den får en grønn og en sort side. Magisk. Men her skal man altså repetere 4 pinner og det er om å gjøre å holde tunga beint i munnen. Legg gjerne fra deg arbeidet, men husk hvilken pinne du strikket sist. Jeg kommer helt sikkert til å strikke flere, det er fin vertinnegave. Men for all del, jeg skal nok klare å finne ande og bedre farger i garnhimmelen! Kanskje et tema til en strikkekafe til våren?

Mønster: Husker ikke hva det het, men tror det er et juleblad fra Familien i forhysterisk tid.
Garn: Mor Åse bomullsgarn
Pinner: 3 mm. Bruk liten rundpinne eller lange pinner. Du skal skyve arbeidet fram på pinnen, så begge ender må kunne strikkes med. Som det heter på engelsk DPN...

1 comment:

  1. Veldig interessant! Det er vel med denne teknikken som med mye annet, det er ikke gjort i en fei å bli "utlært", men gode erfaringer kan man gjøre seg. Og de kan være gode å dele videre!

    ReplyDelete

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!